Trwa ładowanie proszę czekać ...

Cechy idealnego krzesła biurowego

30 maja 2017

Statystyki coraz częściej mówią o tym, że nawet 15 procent czasu spędzamy na krześle, a zatem siedzimy przez około 80 tysięcy godzin naszego życia. Liczby te robią wrażenie, nie powinniśmy więc dziwić się więc, że wybór tego mebla jest uważany za kwestię wyjątkowo istotną, a tym samym również konieczną do wzięcia pod uwagę wtedy, gdy decydujemy się na wybór krzesła biurowego.

Już od jakiegoś czasu zwraca się przecież uwagę na to, że na wydajność pracownika wpływ ma nie tylko jego motywacja, ambicja, potrzeba realizacji planów zawodowych i inne uwarunkowania o indywidualnym charakterze. Wcale nie mniejsze jest przecież znaczenie chwilowego samopoczucia, stanu zdrowia, a niekiedy nawet tych skojarzeń z miejscem pracy, których sam zainteresowany nawet sobie nie uświadamia. Bóle i zawroty głowy oraz ból pleców będące konsekwencją nieodpowiedniego doboru krzesła biurowego, nie ułatwiają pracy i nie przyczyniają się do zwiększenia wydajności i poziomu zadowolenia. Co więcej, zdecydowana większość osób spędza czas w pracy w pozycji siedzącej skupiona nad dokumentami i wpatrzona w ekran monitora. Jeśli krzesło biurowe nie uwzględnia wagi pracownika oraz wysokości biurka, które zajmuje, może się okazać, że pracowity dzień już na starcie jest zrujnowany stając się zagrożeniem nie tylko dla dobrego samopoczucia, ale i na zdrowia. Oczywiście, każdy z pracowników jest inny, a tym samym inne są również jego potrzeby. Nie można zresztą zakwestionować tego, że trudno wyobrazić sobie biuro charakteryzujące się tym, że przy każdym biurku znajduje się nieco inne krzesło. Nie jest to możliwe już choćby ze względów logistycznych, niełatwo jest bowiem wyobrazić sobie pracodawcę, który zabiera każdego ze swoich pracowników w podróż po salonach meblowych, aby znaleźć odpowiednie rozwiązanie. Jeśli zatem zastanawiamy się nad wyborem krzesła biurowego, w pierwszej kolejności powinniśmy zwracać uwagę na stopień jego uniwersalności. Idealne jest zatem rozwiązanie charakteryzujące się średnią wysokością, wyposażone w możliwość regulacji nie tylko wysokości, ale także nachylenia oparcia.

Warto też inwestować w rozwiązania wyposażone w podłokietniki. Są one bardzo wygodne i w szczególny sposób chwalone przez tych pracowników, którzy podczas wykonywania powierzonych im zadań muszą wykorzystywać telefon. Nie warto też inwestować w krzesło, które nie jest obrotowe.